Dags att starta upp Växtlusts andra innovationsgrupp, som erbjuds entreprenörer inom vårt leaderområde och som genomförs inom projektet Internationell Växtlust – the Swedish part of ”Smart Region Innovation Driver”. Anmäl dig till nästa spännande resa som ger dig nya vänner, processverktyg för att driva innovationer och fler affärsmöjligheter inom västra och norra Värmland.
Vid intresse skicka en e-post till info@vaxtlust.se. Där berättar du kort om vem du är, var du bor och verkar, inom vilken bransch du är (eller har varit) verksam, hur länge du har varit företagare, om du har eller har haft anställda, vad du själv anser är en av dina starka sidor samt om du själv bedömer att du tillhör kategorin idérik, kreativ och/eller innovativt intresserad person. Vi har nu beslutat att sätta ihop en grupp om 8 företagare och blivande företagare/idérika personer som kompletterar varandras kompetenser och erfarenheter, ålder och geografisk spridning samt där en palett av branscher blir representerade (Vi stannar vid 8 stycken som det optimala antalet deltagare med en bra mix av kvinnor och män, uppdaterat).
Uppdraget gruppen har är att tillsammans och med stöd av varandra undersöka och få kunskap om hur man tar sig igenom en innovationsprocess. Planen är att en utvald idé drivs vidare och längs resan påverkas processen och dess resultat, så att ett förfinat processverktyg tar form under resans gång. Vid processens slut får alla deltagare det förfinade processverktyget med sig hem till det egna företagets kommande innovationsprocesser som ett ”tack för hjälpen”. Vi kommer även att genomföra en utbytesresa till partnerlandet Österrike under vårens processtid.
Du kan läsa en längre version av inbjudan med syfte, bakgrund, struktur och tidplan HÄR
Introduktionskvällen genomförs hos konsulten Ulrika Frykestam, DLXA onsdag den 4 mars kl 17-19. (obs rättat datum!)
Vi ser gärna att deltagarna i kursen också planerar för ett delta i introduktionskvällen i Sunne. Vi önskar en mix av kvinnor och män 🙂
Välkommen med din intresseanmälan senast den 2 mars!
// Projektledare Ewa Ryhr Andersson